torsdag 19 mars 2009

Barn

Idag har min dag gått åt till att plocka efter mina barn för att sedan när dem kommer hem från skola och dagis bli syndig osams med dem båda vilket resulterade i att dem fick spendera kvällen inne på sina rum.

Men jag kan ju börja med igår.
dagen började med att vi försov oss men men kan inte hjälpas.
Sen bar det iväg till skolan och dagis med ungarna för att sedan åka hem iom att jag är ledig på onsdagar.
Strax efter lunch ringer dagis och tycker att vi ska hämta Thuwa för hon hade sagt att hon hade ont i magen och inte ätit något till lunch och det va ju inte likt henne, så naturligtvis åker vi och hämtar henne.
När hon har klätt på sig och är påväg till bilen frågar hon om hon får kolla på tv när hon kommer hem, javisst svarar jag.
Sen säger hon "när jag kollat klart på tv kan vi åka tillbaka till dagis", nej blir naturligtvis mitt svar, du är ju sjuk.
Då tittar hon på mig tar ett steg fram ooch viskar " jag ljög bara för fröken, jag är inte sjuk jag vill bara hem för att titta på Lacy town".

Tror ni att hon fick titta på tv, inte en jävla chans utan och fick fint nöja sig med att vara på rummet och leka vilket resulterade i jorden jävla utbrott.

Så tillbaka till idag då, dem kommer hem och vi är osams.
Thuwa somnar inne på sitt rum men men sånt som händer, hon kan sova inatt i allafall så det är jag inte orolig över.
Jag sitter lite framför datornn och spelar, fått ett nytt spel av Vonka som man bara inte kan slita sig ifrån.
Efter ett tag tröttnar jag, går in och kollar på tv och vad händer jo jag somnar i fotöljen.

Blir väckt av Lennea som kommer och säger att hon städat och gjort om på sitt rum så nu vill hon visa det.
Visst det är bara att blunda och låta henne leda in mig på sitt rum och till min stora förvåning har hon städat men hon har dessutom möblerat om.
Hennes jätte otymliga garderob har hon flyttat på och ställt vid en annan vägg vilket jag blev ganska imponerad utav iom att den är stor och tung så nu har hon det jätte fint inne på sitt rum.
Sent om sender så vaknar Thuwa och kommer in till osss i köket och då ber Lennea henne att kolla på sitt rum och Thuwas komentar på rummet lyder och jag citerar ordagrannt, "faan syrran det här har du lyckats med riktigt bra, ser skit snygg ut."
Ja som man brukar säga av barn och fyllhundar får man höra sanningen.

men men nog om mina barn, vad har hänt annars då?

Hmm inte så värst mycket, våran bil haar pajjat men det är våårat eget fel.
Behöver byta generator , kolbrygga och kylare men det fixar vi på onsdag när vi får in lite mer pengar.
En servis kommer det naturligtvis oxå att bli å det kan ju vara på tiden bara ca 3000 mil försent men vad brukar man säga, bättre sent än aldrig.

nej nu ska jag fortsätta att spela lite och sedan springa ner till tvättstugan och hämta sista tvätten.

/Natti nitti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar